Skorzystanie z ulgi na sponsoring zależy od przeznaczenia zysku
W odniesieniu do ulgi na sponsoring istotne jest to, aby zysk wypracowany ewentualnie przez klub sportowy został przeznaczony na działalność statutową klubu, związaną ze sportem, nie zaś podlegał podziałowi pomiędzy wspólników.
Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w wyroku z 19 marca 2024 r. (I SA/Gl 1025/23).
Podatnik jest spółką akcyjną, którą łączą umowy sponsoringowe z klubami sportowymi. Według aktów założycielskich „kluby” prowadzą działalność w zakresie sportu i działalność gospodarczą nieprowadzoną w celu osiągnięcia zysku. Według statutów walne zgromadzenie może przeznaczyć zysk netto klubu na dywidendę dla akcjonariuszy, pozostałe kapitały i fundusze oraz inne cele. Spółka każdorazowo przed skorzystaniem z ulgi na sponsoring zwraca się do klubów o oświadczenie czy zyski zostały przeznaczone na dywidendę dla akcjonariuszy. Gdy kluby oświadczą, że zyski nie zostały wypłacone akcjonariuszom, spółka chce korzystać z ww. ulgi.
Podatnik spytał: “Czy spółka będzie mieć prawo odliczenia od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18 ustawy o CIT, kwotę stanowiącą 50 proc. kosztów uzyskania przychodów poniesionych na finansowanie klubu sportowego, o ile koszty te będą kosztami, o których mowa w art. 18ee ust. 2 pkt 1 ustawy o CIT, z tytułu wydatków, jakie spółka ponosi w ramach zawartych z klubami umów sponsoringowych?”. Zdaniem podatnika odpowiedź powinna być twierdząca, gdyż wydatki zostaną poniesione na finansowanie klubu sportowego jak stanowi art....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta